søndag 12. desember 2010

Helg med mye innhold...

Denne helgen har det skjedd mye, så derfor har bloggen og adventskalenderlukene måttet vente litt...
Men her komme nå luke 11, 12 og 13!
I luke 11 fikk jeg en ny stempelpute, men i en annen farge enn den jeg har fått tidligere.
I luke 12 var det noen søte små snøkrystaller som jeg kan pynte med, og en sukkertøystang!
Og i dagens luke, altså luke 13 var det noen fine vinterbrads som jeg kan pynte med!

Har denne helgen hatt besøk av min kjære tante Sessan og ene kusinen og fetteren min. De kom over fjellet fra østlandet for å oppleve litt jul i Bergen. Og det fikk de virkelig.
Da de landet på flyplassen var det masse snø og skikkelig vinterstemning ute... men etterhvert som helgen gikk begynte det jo selvfølgelig å regne. Så før de reiste hjem igjen på søndagen så var all den fine snøen borte. Skikkelig bergensk førjul og vinter kan man si.

Regnet stopper nå ikke en bergenser så vi har nå fått gjort litt selv om det har regnet.
Vi var i byn og fikk sett Sundt nissene... ingen jul uten.
Også har vi vært i verdens største, ja verdens største pepperkakeby! Og den er jo vi bergensere SÅ stolt over.

Ellers har vi fått handlet masse julegaver. Så alle julegaver som egentlig skulle sendes over fjellet, er nå hos sine rette eiere!
Jeg har fått gjort unna mye av julegavehandelen, men har litt igjen.

Og fikk nå kjøpt  litt til meg selv også... som denne nydelige lille rådyrkalven...(mammaen hadde jeg fra før...)
Også fikk jeg kjøpt meg det største av sinkhusene på bildet! Synes dem er så fine.
 Har også fått laget deler av noen julegaver denne helgen.
Min kjære tante viste meg hvordan jeg skulle lage disse fine lysene...
 Det er en gaver eg hvertfall ville blitt glad for.
Jeg som er så glad i både stearinlys og engler.

I dag tenkte jeg at jeg skulle se om jeg kanskje kunne få bakt hvertfall en av julekakesortene jeg har planlagt at jeg skal bake.

Ønsker alle en strålende fin mandag og luciafeiring!

3 kommentarer:

  1. Savner dere!!!!!!!! Det var så koselig å være hos dere igjen :) Fine bilder du har lagt ut. Mulig jeg låner noen av de :)
    Stor klem

    SvarSlett
  2. Ser ut som om dere har hatt en flott helg! pepperkakebyen ser utrolig flott ut.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  3. Det ligger award til deg i bloggen min :)

    SvarSlett